Tavsiye meleği

Tavsiye meleği

ÇOCUKLARDA BANYO KORKUSU NASIL AŞILIR ❤


       Geçen instagramda ki hesabımdada bahsetmiştim, urası banyoya alıştırma sürecini ve bu süreçte neler yaşadığımız. Aslına bakarsanız her çocuğun fiziksel ve ruhsal yapısı farklı olduğundan, değişik tepkiler verebilir ama genelde her çocuk doğduğunda sıfır bilgi ile dogar ve naçizane bildigim okuduğum kadarıyla aileden aldıgı alışkanlıkları 7 yaşına kadar sürer.
 Sonrası çevresel faktörler ve dışarıdan öğrenilen bilgilerdir. Ben urası hastaneden çıkıp eve getirdiğimizde hemen yıkamadım. Aynı şey efede de oldu zaten.Lakin uras daha yakın sürece oldugu için onu anlatıyorum.
    Evet banyosunu göbeği düştük ten sonra yaptırdık.Tabi siz hemen yaptırabilirsiniz, ben yaptırma geregi duymadım çünkü doğdugundaki deri üstünde bulunan sıvının onu mikroplara karşı koruduğunu okumuştum. Bi nevi bariyer görevi görüyormuş 😊Böylelikle suyla tanışması 1 hafta gecikmeli bile olsa ilk duş aldırmadan önce severek sakinleştirerek vücudundan önce ellerini suya bırakarak dokunmasına ve biraz oynamasına izin verdik. 1 haftalık bebek suyu görünce kahkaha atarmı attı bnm küçük balucum. Anlatmak istedigim onu banyoya hazırlamadan suyu sevdirmeden, suyla oynatmadan yıkamayın lütfen. Çünkü hissetme duyusu ve hissi bebeklerde daha fazladır ,güvende olduğunu hissettiği anda herşey daha kolay olacaktır zaten.
  Çocuğu aglayarak yıkamak nefesinin kesilmesine sebep olur. Sakin sakin oynayarak, gülümseyerek ve gercekten sabırla başarılamayacak birşey olduğuna inanmıyorum bırakın bebekler kokmaz hemen zaten 😊yavaş yavaş alışıcaktır siz yıkarken severek yumuşak dokunuşlarla yıkayın, uyuturgibi suyu nazikçe dökün emin olun korkmayacaktır. En azından ben böyle olmasını umuyorum 🙏🙈Bütün annelere kolaylıklar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder